Hur du fyller i formuläret

  1. Välj ort i rullgardinslisten.
  2. Välj datum.
  3. Klicka på anmälan.
  4. Välj  ’VGR-anställd’.
  5. Ange vgr-id eller personnummer. Kontrollera att alla uppgifter stämmer.
  6. Fyll i kontaktuppgifter för din chef.
  7. Välj till utlämningsplats. OBS! Kortet sänds till den plats du anger här. Ångrar du uthämtningsplats, tag kontakt med Tjänsteid-Service.
  8. Klicka på ’Skicka anmälan’. Du och din chef får nu en bekräftelse per epost.
  9. Fotografera dig på bokad tid. Glöm inte att ta med giltig svensk legitimation. Om sådan saknas, läs mer om intygsförfarande 
  10.  Du får ett kodkuvert till din folkbokföringsadress.
  11.  Boka tid på samma sätt som inför fotograferingen. Vid uthämtningen måste du ta med kodkuvert och giltig svensk legitimation.
  12.  Den mailadressen du uppgav när du bokade tid via hemsidan kommer du att få ett mail från oss. Där står det att ditt kort har nu kommit. Klicka på länken: Tidbok TjänsteID för att boka ny tid för uthämtning

Vid anställnings upphörande

Meddela oss per e-post  ( ) att en anställning har upphört, så avregistrerar vi kortet. Därefter kan den anställde tas bort ur HSA-katalogen. I det fall anställningen tas bort innan kortet avregistrerats, kan vi ej spärra kortet.
Viktigt! Ett spärrat kort kan aldrig låsas upp.


 

 

För att vi ska kunna utfärda ett eTjänstekort måste kortinnehavaren finnas i HSA-katalogen på önskad plats. För personer med skyddad identitet gäller separat rutin, så att kortposten inte skall vara sökbar utan begränsningar.

uiqt|wB|riv{|mql{mz%vqkmH%vozmoqwv5{m|riv{|mql{mz%vqkmH%vozmoqwv5{muiqt|wB&rm{xmz5l%yzj%ymH%vozmoqwv5{mrm{xmz5l%yzj%ymH%vozmoqwv5{muiqt|wBxm|zi5jmzouivH%vozmoqwv5{mxm|zi5jmzouivH%vozmoqwv5{m